Nyhedsbrev februar 2024

18. februar 2024 21:38 , af Sara Skovbo Østergård

Kære alle medlemmer af Nyborg Tennis- og Padelklub.

Indendørssæsonen i tennis er i fuld gang, mens der er mere stille på padelbanerne. Dette af flere årsager. Vejret driller lidt endnu, det kan vi desværre ikke gøre meget ved, men pt. har vi også kun én spilbar padelbane. Mere om det først i dette nyhedsbrev og så kommer der heldigvis flere gode historier fra vores padelspillere. Bl.a. herrerne der pryder denne måneds billede, som har været ude og spille turnering og sat NTPK øverst på skamlerne – flot! Skumtennis er stadig i fuld gang om søndagen i Skovparkhallen, og nederst i dette nyhedsbrev er der vedhæftet en invitation til skumtennisstævne i Glamsbjerg.

Status på padelbane 1 og InterSport Arena (padelbane 2)
To af vores baner er, som tidligere skrevet ud, lukket for spil i øjeblikket grundet udfordringer med konstruktionen af banerne. Status er, at vi i øjeblikket presser på, alt det vi kan, både ift. Nyborg Kommune (der ejer banerne) samt overfor den danske importør af banerne. Kommunen har i sidste uge været ude og besigtige banerne i samarbejde med en smed. En konklusion heraf skal sendes til importøren, som håber, at leverandøren kan udbedre skaderne, når de kommer til Danmark indenfor de næste 14 dage. Det er ikke noget, som vi i bestyrelsen, er herrer over. Hverken tidsplanen eller udbedringerne, men vi presser på, alt det vi kan.

Juniortennis – vil du give en hånd med?
Der er godt gang i træningen for vores juniorer i Tennishallen her i indendørssæsonen, og det er dejligt at se, at der stadig kommer nye medlemmer til. Det sender et klart signal om, at når vi, som klub, kan tilbyde vores medlemmer en god træning, så vil man også gerne komme og spille med hos os.
Kunne du have lyst til at give en hånd med til juniortræningerne, så tager vi i den grad gerne imod. Kontakt vores træner Eva Stougaard-Nielsen på tlf.
24919148 på for at høre mere herom. Vi får særligt brug for flere hænder, når vi rykker udendørs til maj.

Succes fra padelbanerne
Der sker heldigvis også gode ting for vores medlemmer på padelbanerne. Vi har i år ét damehold tilmeldt i Lunar Liga 4P og fem herrehold tilmeldt i Lunar Ligaen. Vores hold med de unge drenge (Nyborg Ung) startede sæsonen med en 5-1 sejr, mens damerne ligeledes kom godt fra start med en 3-1 sejr. Spændende hvad forårssæsonen bringer for alle vores hold.

Flere af klubbens medlemmer tager også, på eget initiativ, ud i weekenderne og spille individuelle turneringer. Og her man må sige, at de repræsenterer klubben på flotteste vis. Lørdag den 3. februar afholdte BullPadel turnering i PadelPadel i Odense, og her stod hele tre par fra Nyborg Tennis- og Padelklub øverst på skamlerne. I ”Herrer DPF 100” hev Mark Pedersen og Jørgen Wissing Grundtvig sejren hjem med finalesejr i tiebreak i tredje sæt. I ”Herrer DPF 50” var Magnus Gantriis Hansen og Malthe Theil flyvende og vandt rækken sikkert. Og i ”Først til mølle Herrer DPF 50” stod der også et Nyborg-par øverst på skamlen, nemlig Frederik Damsgaard Jensen og Niklas Quisgaard Trentel, som vandt finalen sikkert 6-2 6-1. Mon ikke der var nogen, der denne weekend, fandt ud af, at vi også er kommet godt i gang med padel i Nyborg 😉

Sponsorer
Vi søger pt. banesponsorer til klubbens ene padelbane, så hvis du, eller du kender nogen, som gerne vil have deres navn på ruderne, så kontakt gerne Mark Pedersen på tlf. 30321939 for at høre nærmere.

Bestyrelsesmøde
Bestyrelsen har afholdt bestyrelsesmøde den 18. januar 2024, referatet kan læses her.

På bestyrelsens vegne
Sara S. Østergård