Nyhedsbrev december 2023

23. december 2023 10:22 , af Sara Skovbo Østergård

Kære alle medlemmer af Nyborg Tennis- og Padelklub.

Året 2023 lakker mod enden, og vi, i bestyrelsen, ser ind i 2024 med oprejst pande. Julen er kommet tidligt til klubben i år, da vi har været heldige at modtage positiv respons på to af vores udsendte fondsansøgninger. Hvor meget vi har fået, og hvad pengene skal bruges til, kan du læse mere om længere nede i nyhedsbrevet. Vi skriver også om mini-/skumtennis, hvor du kan få en gratis prøvetræning, et nyt træningstilbud på tennisbanerne og padelturneringer i vinterhalvåret.

Juniorer
2023 må siges at være et år, hvor der er sket mange ting i klubben, både på det sociale plan, men i den grad også på det spilmæssige. Særligt juniorerne og de unge er kommet godt i gang på både tennis- og padelbanerne.

På tennissiden er der juniortræning to gange ugentligt og samspil hver søndag. Alle dage med stor tilslutning, hvilket er fantastisk! Træningen om onsdagen foregår på engelsk, da Stuart Noble her får hjælp af to nye ungdomstrænere, Roberts og Timoté fra gymnasiet, som ikke kan dansk. Det giver en ny dimension til træningen og har været en stor succes.

På padelbanerne er der også godt gang i spillet blandt de yngre medlemmer, men vi har pt. ingen træningstilbud rettet mod juniorerne. Dette arbejder vi på at få klar til forårssæsonen. Så kan du se dig selv, som træner, eller kender du en, som du tænker er den rette til opgaven, så tag endelig kontakt til Øjvind Hovgaard eller Mark Pedersen. Kontaktoplysninger kan findes her.

Vinterturneringer i WAP
Selvom man sagtens kan spille padel udenfor hele året, så er det lidt usikkert (grundet vejret) for os med arrangementer i klubben i vinterhalvåret. Derfor er det dejligt, når nogle af jer medlemmer tænker ud af boksen og tager initiativ til nye aktiviteter. Den 17. december havde Claus Hinrichsen arrangeret en indendørsturnering i WAP med deltagere fra Ullerslev Tennisklub samt Nyborg Tennis- og Padelklub. Dagen igennem blev der spillet i alt tre mexicanoer på forskellige niveauer. Dagens vindere blev: Let øvet Mette Hansen, Øvet Anders Nicolajsen og Meget øvet Torben Weiland. Et godt arrangement med flot tilslutning, hvor det i alt blev til seks timers uafbrudt padel!

Og nu sidder du garanteret og tænker, jamen hov, der var jeg da ikke med – bare rolig. Du får muligheden igen lørdag den 13. januar 2024, da Mark har arrangeret en WAP-Open miniturnering. Tilmeldingen lukker den 31. december, så skynd dig at find en makker og meld jer til i aktivitetskalenderen. Arrangementet koster kr. 150,- pr. person og er inkl. pizza i klubhuset om aftenen. Skulle vi nå maks. antal tilmeldinger, så kontakt gerne Mark for at komme på venteliste.

Husk at alle medlemmer altid er meget velkommen til at byde ind med ideer og stå for arrangementer. Kontakt da Mark eller Øjvind, hvis det er på padelsiden, og de vil hjælpe dig/jer på vej. Er det på tennisbanerne du ønsker at bidrage, så tage fat i Kurt Struve eller Emma Grann. Kontaktoplysninger kan findes her.

Mini-/skumtennis
Husk at mini-/skumtennis i denne sæson er rykket til Skovparkhallen (Skaboeshusevej 98, 5800 Nyborg). Der spilles udvalgte søndage fra kl. 10 – 12 og alle voksne medlemmer af Nyborg Tennis- og Padelklub er velkomne. Tjek aktivitetskalenderen for at se hvilke søndage, der spilles. Prisen er kr. 30,- pr. gang. Du har mulighed for at få et gratis ”prøvespil” en enkelt søndag. Du kan læse mere om mini-/skumtennis her. Og skulle du have yderligere spørgsmål så kontakt venligst Bent Kildegaard Jessen. Kontaktoplysninger kan findes her.

Tennistræning for nybegyndere
Da vi fra den 1. maj 2024 overgår til ét fælles kontingent i klubben, har Eva Stougaard-Nielsen tilbudt sin hjælp ift. træning. Det kunne være dejligt, hvis man, som medlem i klubben, havde bare en smule erfaring, når tennisbanerne åbner op til sommersæsonen. Derfor tilbyder Eva indendørs tennistræning for nybegyndere (for alle klubbens medlemmer) fredag den 12. januar 2024 fra kl. 17 – 19. Der er plads til fire spillere pr. time, og træningen koster kr. 25,- Medbring blot dine indendørssko (evt. tennisketcher, hvis du har sådan en, ellers kan du låne af klubben), dit gode humør og dit gåpåmod. Tilmelding og betaling sker i aktivitetskalenderen.

Fondsmidler
Sidst, men ikke mindst! Takket være et stort stykke arbejde af Mark, er det lykkedes klubben at få to store fondsansøgninger godkendt. Vi har ansøgt midler til etablering af en ny helårs tennisbane, som skal etableres indenfor det næste år. Vi har i de forgange uger fået positiv tilkendegivelse fra Fonden for Fynske Bank, som vil støtte projektet med kr. 100.000,- samt fra DGI, som også meget gerne vil støtte os med hele kr. 150.000,- Hårdt arbejde betaler sig, og det kommer i den grad klubben til gavn. Bestyrelsen glæder sig til det videre arbejde med etableringen af banen, samt det fortsatte arbejde med fondsansøgninger og sponsorater til projektet samt til mange andre projekter i klubben.

Kender du f.eks. en virksomhed, som kunne sig at blive banesponsor på Padelbane 1? Så sæt dem gerne i kontakt med Mark, så vi kan få et nyt flot skilt op på banen.

Bestyrelsesmøde
Bestyrelsen har holdt bestyrelsesmøde den 7. december 2023, referatet kan læses her.

Med ønske om en glædelig jul og godt nytår.

På bestyrelsens vegne
Sara S. Østergård