1.holdet bliver i 2.division

8. september 2015 19:40 , af Ken Brandenburg

Nyborg spiller også i 2.division i 2016

Lørdag d. 5 september skulle det afgøres om Nyborg Tennisklubs 1.herrehold kunne blive i 2.division eller skulle tilbage til Fynsserien. Modstanderen var Silkeborg Tennisklub.

På billedet Thomas Kastrup, Lars Mortensen, Benoist Cailho og Jan Højer

Efter de 4 singler stod der 2–2 og regnen drillede. Silkeborg tilsluttede sig Thomas Kastrups forslag om at forsøge at afvikle resten af kampene indendørs og vi fik fat i personale fra Nyborg Idrætscenter som kom og tændte lys og lukkede op til net og scoretavler.

Efter 2 jævnbyrdige doubler stod der nu 3-3 og fordi det var en PlayOff kamp, hjalp det ikke at Nyborg førte i antal vundne set – Matchen skulle afgøres i en ”Golden Match Tie Break” som betyder at de 2 holdkaptajner på skift vælger en kamp fra som ikke skal spilles og til sidst var 2.singlen tilbage.

Den vandt Lars Mortensen for NTK med 10-8

Stort tillykke til 1.holdet